Chtěli byste posunout vaši webovou firemní prezentaci či internetový obchod ve vyhledávačím směrem k lepším pozicích? Zajímá vás tzv. SEO? Součástí těchto aktivit je i vytváření SEO či PR článků, včetně nalezení vhodných stránek, kde tyto články lze zveřejnit. Cesta publikace na hromadných free webech již nějaký ten čas nefrčí a jejich sláva už dávno pominula. Tento styl budování zpětných odkazů rozhodně nepředstavuje řešení, kterým by bylo dosaženo kýženého výsledku.
K tomu, aby měly PR články nějaký SEO efekt, je potřeba dodržet základní pravidla:
- unikátní článek na každý web,
- umístění na kvalitních webech s ranky,
- vkládání na oborově relevantní stránky,
- odkazování na články
Unikátní články
Nejprve je potřeba připravit unikátní články, které nejsou jen směsicí nic neříkajících informací s přílišným výskytem klíčových slov a odkazů. Pamatujte na rčení: „Méně je někdy více“. I SEO článek, který prioritně slouží k budování zpětných odkazů, by měl být psán pro čtenáře a přinést jim nějaký přínos. Velice úspěšné jsou články typu testy a recenze aut, elektroniky, kosmetiky apod., inspirativní články či osobní zkušenosti. Uberte i počet zpětných odkazů, mnohdy stačí pouze jeden, klidně i formou URL adresy.
Tématické stránky
Jakmile budete mít články připraveny, můžete začít s výběrem kvalitního, tématického a navštěvovaného webu. Zajímejte se, zda daný portál, o daném tématu již psal. Jestliže chcete podpořit web kupříkladu na povinné pojištění, nejvhodnější jsou přirozeně e-magazíny a blogy zabývající se tématikou financí či automobilovým průmyslem, kupříkladu finance-pojisteni.eu či auto-moto-web.eu. Čím více bude vybraný web příbuzný s obsahem vaší propagované stránky, tím lépe. Pokud zvolíte portál věnující se všeobecným oborům, alespoň by měl obsahovat tématickou kategorii.
Hledání vám zabere sice nějaký ten čas, ale postupně si můžete sami vytvořit seznam kvalitních stránek, odkud lze získat hodnotné odkazy skrze SEO články.
Vyhněte se nabídkou typu: „umístím váš článek na 100 webů za výhodnou cenu…..“. Obvykle to budou weby, kde se publikuje vše možné, navíc vyhledávače odhalí duplicity, což k ničemu nepovede. Rovněž se bude jednat o stránky s mizernou návštěvností, takže nelze očekávat, že si váš článek někdo přečte a tudíž i jinou zpětnou vazbu v podobě zvýšení návštěvnosti vašich stránek či zvýšení prodeje.
Weby s ranky
Všímejte si, jaké mají potenciální stránky pro vložení vašeho článku, ranky. Vybírejte ty, jež mají Pagerank, tak Srank vyšší než nula. Když má web ranky, máte šanci získat plusové body ve vyhledávačích. Je to vodítko, které signalizuje, že o daném webu vyhledávače vědí.
Odkazování na články
Zveřejněním vašich článků na nějakém vhodném portále práce nekončí. S těmito články dále pracujte, odkazujte na ně z jiných stránek a článků, vložte je na Facebookový profil vaší společnosti apod.