Zákon stanovuje, že jsou řidiči povinni jezdit na zimních pneumatikách od 1. listopadu do 31. března následujícího roku. Jestliže letos potřebujete koupit nové pneumatiky, neměli byste nechávat nákup na poslední chvíli. V dnešním článku se podíváme na test pneumatik pro zimní sezónu 2013/2014. Koupí kvalitních pneumatik můžete ušetřit, protože vám kvalitní zimní pneumatiky vydrží delší dobu než čínské levné náhražky.
V testech se objevilo celkem 32 sad zimních pneumatik, které musely zdolat extrémní podmínky horských průsmyků. Výsledek testu ukazuje, které pneumatiky mají výborné jízdní vlastnosti i v náročných podmínkách. Testem prošly pneumatiky dvou rozměrů, a to konkrétně 185/60 R15 a 225/45 R17. Tyto dvě kategorie jsou na českém trhu nejžádanější. Celkem jedna třetina pneumatik měla dobré hodnocení.
Jako velmi úspěšné se ukázaly pneumatiky menších rozměrů. S dobrým hodnocením se ukázalo celkem sedm sad zimních pneumatik těchto rozměrů. V obou kategoriích první místo obsadily pneumatiky značky Continental. A největší kilometrový nájezd opět měly pneumatiky Michelin.
Budete-li si vybírat náhradní díly na automobil, jako jsou například tlumiče pérování, je nezbytné se zaměřit na jejich kvalitu. A stejně tak byste měli přistupovat také při výběru nových pneumatik. Než si koupíte nové zimní pneumatiky, zhlédněte výsledek testu pro sezónu 2013/2014. I kdybyste měli využít půjčky na nákup kvalitních pneumatik, myslete na bezpečnost. Jedině tak můžete koupit kvalitu, která vám zajistí bezpečnou jízdu na zasněžených a zmrzlých silnicích.
Test prováděly kluby ACE a GTU. Tyto kluby zhodnotily, že na prvním místě mají právo být pneumatiky Continental Conti Winter Contact TS 850, což jsou pneumatiky rozměru 185/60 R15. S těmito rozměry druhé místo obsadily pneumatiky Dunlop SP Winter Response 2 a na třetím místě se objevily pneumatiky Michelin Alpin A4.
Rada na závěr
Na přilnavost pneumatik k vozovce a k větší pohodlnosti jízdy v běžném i náročnějším terénu příspívají velkou měrou nejen pneumatiky, ale i tlumiče pérování. I běžný laik může poznat, kdy je potřeba tlumiče vyměnit. Tlumič nesmí být prasklý, to znamená, že z něj nesmí vytékat pracovní kapalina, pístnice nesmí být zkorodovaná a ohnutá.