Dejte své firmě tvář, vrátí vám to

Aniž si to uvědomujeme, neustále na nás ze všech stran koukají nějaké značky. Bez ohledu na to, kde se právě teď nacházíte, určitě vidíte nějaké firemní logo. Možná je to jablíčko na vašem iPhonu, možná značka brambůrek, které jíte u televize. Každá firma má své originální logo, jedinečnou paletu barev, zvláštní typografii či jiný grafický prvek, podle kterého ji jednoznačně identifikujete. A všechny tyto prvky se významně zarývají do mozku zákazníků.

Corporate identity je odvětví, do kterého se vyplatí investovat. Hraje totiž klíčovou roli v rozhodování zákazníků o tom, co si koupí. Je to součást marketingové strategie. Každé dobré grafické studio Praha nebo reklamní agentura ví, že je třeba držet se jednotného designu. Firma by měla mít svůj font, svou barevnou paletu, logo, maskota, jednoduše řečeno svůj styl.

Jak poznáte, že váš styl je ten správný?

Tak, že osloví zákazníky. Zkuste se podívat na reklamní leták nebo reklamu očima zákazníka a upřímně si odpovězte, zda se vám líbí. Ne? Tak to byste s tím měli něco dělat. Nejlepší řešení je kontaktovat profíky. Jako jeden příklad za všechny uveďme pražské grafické studio Gradesi, které spolupracuje se značkami jako Pilulka.cz, Danone, Dr.Max, Fanuc nebo Semix. Vybavujete si jejich výrobky? Nejspíš ano, protože tým Gradesi zvládl design na jedničku. Firemní identita Pilulky se liší od vzhledu Danone či od Dr.Maxe, je uzpůsobená na míru, a proto k firmě taky tak přesně sedí. To stejné lze říct o logu Diamond Museum Prague z dílny Gradesi. Tvorba firemního loga je docela oříšek a v Gradesi ho umí rozlousknout velmi profesionálně. Mají na svědomí několik známých logotypů včetně Českého metrologického ústavu.

Už si uvědomujete, jak je corporate identity důležitá?

Kde začít?

Rozhodně tím, že najdete profesionály. Můžete po nich pak požadovat:

· Logo

· Dopisní papír (speciální hlavička)

· Vizitky

· Katalogy, propagační letáky

· Webové stránky

· Obaly na produkty

· E-mailový newsletter

To jsou jen některé základní prvky, u nichž se vyplatí dbát na firemní identitu. Však v Gradesi už vám poradí.

Sdílet článek