Rizika v podnikání vám pomáhá eliminovat pojištění faktur

Platební neschopnost není něco, o co by podnikatel nebo živnostník stál. Bohužel není vůbec žádný problém se do druhotné platební neschopnosti dostat. Stačí, aby odběratelé neměli dobrou platební morálku a neuhradili v termínu splatné faktury a nedostatek financí na provoz je tu. Jak z toho všeho ven? Jedině tím, že se omezí rizika podnikání.

Jak se vyhnout druhotné platební neschopnosti?

Jednou z možností, jak se vyvarovat toho, aby nedocházelo k nezaplacení odběratelských faktur, je pečlivě si vybírat své obchodní partnery a zbytečně neriskovat. Anebo vyzkoušet nový finanční produkt – PojištěnáFaktura.cz, který zaštiťují společnosti INSIA a ČSOB Pojišťovna. Už to je totiž zárukou, že se jedná o produkt kvalitní, který vychází vstříc podnikatelům a živnostníkům.

Jak funguje pojištěná faktura?

Princip fungování pojištění faktur je velice jednoduchý a zvláště pro klienty společností INSIA, ČSOB Pojišťovny a ČSOB banky i snadný pro sjednání. Přestavte si, že máte fakturu s celkovou částkou 250 tisíc korun, což je také horní hranice pojistného krytí. Pro vyšší částky produkt pojištěná faktura není možné sjednat. Na webových stránkách Pojistenafaktura.cz zadáte svoje IČ, vyplníte údaje o faktuře, potvrdíte souhlas s cenou pojištění, nahrajete kopii pojištěné faktury a doplníte kontaktní údaje vašeho odběratele. A je to. Opravdu více než 5 minut vašeho času vám to nezabere. S pojištěnou fakturou získáváte jistotu, že své peníze za odběr zboží nebo služeb dostanete vyplacené.

Co se děje po splatnosti faktury

Pokud nebude pojištěná faktura uhrazena odběratelem v termínu splatnosti, přichází na řadu pojistitel. Po 7 dnech prodlení se postará o upomínání vašeho obchodního partnera a o veškerou administrativu s tímto spojenou. V případě, že se nepodaří přimět zákazníka k uhrazení faktury, je pojištěnému vyplacena částka ve výši 85 % hodnoty faktury.