Tisk katalogů – mít vždy po ruce nabídku

Tisk katalogů

Má vaše firma svůj katalog? Říkáte si, že v dnešní době online světa a technologií je to již přežitek a zbytečnost? Opak je však pravdou.

Proč tisknout katalog?

Na rozdíl od online reklamy zapojují katalogy více smyslů. Digitální reklamu vidíte, můžete ji případně i slyšet. Ovšem katalog zapojí kromě zraku také hmat a čich. Funguje také lépe na paměť, a to nejen díky zapojení více smyslů, ale také díky tomu, že při jeho prohlížení je třeba vyvinout jiný druh fyzické aktivity. 

U online reklamy jen scrolujete a očima skenujete. Fyzickým katalogem „musíte“ zalistovat. Slyšíte šustění listů, cítíte jejich vůni a i čtení u textů a obrázků na papíře funguje jinak. 

To vše samozřejmě působí na paměť a pozornost čtenáře, potenciálního zákazníka.

Reklamní katalog nejsou jen obrázky produktů a jejich ceny

Tak, jako vše, i reklama se vyvíjí. A stejně, jako se vyvíjí reklama a její kanály, vyvíjí se i reklamní katalogy. Dnes do nich nepatří jen fotky a strohé popisky vašich produktů. 

Katalog nemusí být vyloženě a pouze prodejní. Může být i informativní, představující vaši společnost, její vize, cíle a hodnoty. Díky těmto informacím, ideálně umístěným na prvních stránkách, se můžete svému zákazníkovi přiblížit. Čtenář vašeho katalogu se může sžít s vaším příběhem a ideologiemi a vy si ho tak můžete snáze získat.

Kde se vám katalog může hodit

Tisk katalogů rozhodně nejsou zbytečně vyhozené peníze. Propagační katalog je vhodný nejen pro každodenní setkávání se s klienty, nebo jako odpověď na otázku „Co vaše firma nabízí?“, ale především udělá obrovskou službu při různých výstavách, veletrzích a jiných obchodních příležitostech. Využít ho můžete také při setkáních s dodavateli. 

Jak může moderní propagační katalog vypadat

Reklamní katalog by měl zaujmout na první dobrou. Musí čtenáře vtáhnout a nepustit. 

Nezapomínejte ale, že nepíšete knihu! Nepište sáhodlouhé odstavce. Raději vsaďte na krátké úderné věty, rámečky, citáty.

Katalog by tedy měl být dobře čitelný a esteticky příjemný. Rozhodně věnujte velkou pozornost obsahu, a to jak textovému, tak grafickému. Neméně se ale zaměřte také na kvalitní materiál a tisk. Všechny tyto aspekty jsou nesmírně důležité. Sebelepší obsah může v mžiku pokazit špatně zvolený materiál nebo nekvalitní tisk. 

Při vytváření katalogu se snažte odlišit od ostatních na trhu. Buďte zapamatovatelní. 

Aby se váš katalog dobře četl, snažte se nezahrnout čtenáře přílišným množstvím informací ani obrázků na jednom místě. Efektivně střídejte text s kvalitními grafikou a realistickými fotografiemi. 

Nezapomeňte na správnou kompozici a rozložení obsahu. Jiné rozložení bude u formátu A4, jiné u A5 a zase jiné například u čtvercového formátu. Proto nejprve vyberte formát a teprve poté se začněte věnovat celkové grafice. 

Nezapomínejte, že oko skenuje text zleva doprava. Nejdůležitější věci proto dávejte na pravou stranu.

Jakou zvolit vazbu?

Vybírat můžete ze 3 variant vazby

  • Lepená – Skvělá pro tlusté katalogy.
  • Sešívaná – Listy v katalogu jsou sešité podobnými sponkami jako školní sešity. Vazba je vhodná pro malé propagační brožury.
  • Se spirálou – Velkou výhodou je pohodlné otáčení stránek. Hodí se pro středně tlusté katalogy.

Takže ano, mít propagační katalog je důležité. Máte vždy po ruce svou nabídku.

Sdílet článek